wtorek, 11 września 2012

Marchewka i przegląd prasy (11.09.2012)

Dostałam wczoraj pyszną marchewkę ze znajomego gospodarstwa (dziękuję!) i naszła mnie dziś ochota na zjedzenie jej na surowo. Przypomniała mi się moja ulubiona surówka z dzieciństwa – prosta marchewka z jabłkiem, jednak jabłka w domu nie było. Ale surówka wyszła pyszna.


(Ciągle jeszcze nie umiem dobrze robić zdjęć jedzenia, w dodatku zepsuł mi się mój duży aparat i została tylko komórka do dyspozycji, no ale coś tam widać.)

Składniki:

  • utarta marchewka
  • jagody goji
  • oliwa z oliwek
  • sok z cytryny
  • miód gryczany
Wymieszać. Zachwycić się aromatem miodu. Spałaszować. Cieszyć się życiem. :-)


A na okrasę jeszcze dwa ciekawe linki:
  • Naprawdę warto obejrzeć: wykład o zdrowym odżywianiu (film/YouTube) Ewci z bloga W poszukiwaniu optymalnego zdrowia – bardzo się przyjemnie słucha. Podoba mi się, że Ewcia stawia na pierwszym miejscu Miłość (porównuje np. działanie hamburgera jedzonego z miłością wśród dobrych ludzi i picie zielonego szejka ze strachu przed chorobą). Akurat tu chodzi o surową dietę, ale wykład jest bardzo ogólnie poprowadzony i przedstawia przede wszystkim mechanizmy działania człowieka, obejmujące wiele różnych aspektów, mogące prowadzić do zdrowia.
  • [EN] Heirloom Fruits & Vegetables: Exposed na blogu Philipa McCluskey'a – ciekawy, krótki artykuł o zapomnianych warzywach i owocach i o tym, dlaczego nie widujemy ich w naszych supermarketach